Kapitola I: Předmluva | strana 3 |
Kapitola II: Co předcházelo prvním proudovým motorům | strana 5 |
Cesta od parních turbín k turbosoustrojím dnešního typu Aplikace reaktivních principů v letectví Letoun Coanda-1910 Pionýrský výzkum ve Velké Británii Další koncepty proudových pohonů Letecké pohony S. Campiniho |
|
Kapitola III: Vývoj reaktivních pohonů u firmy Heinkel | strana 21 |
Hans Joachim Pabst von Ohain Von Ohainův demonstrační model Společnost Heinkel Flugzeugwerke Proudové začátky u firmy Heinkel První letuschopný motor Popis motoru HeS 3B Okolnosti vzniku letounu He 178 První proudový let Další události po vzletu He 178 Vznik stíhacího letounu He 280 Popis motoru HeS 8 Koupě firmy Hirth Motoren Konec Heinkelovy dvoumotorové stíhačky Axiální motory M. A. Müllera Další typy Heinkelových proudových motorů Motor HeS 011 vyšší výkonové třídy Sériový motor 109-011 A-0 Letadlové aplikace motoru HeS 011 Konec války pro heinkelův koncern Americké osudy Hanse von Ohaina |
|
Kapitola IV: Messerschmitt P.1101 | strana 58 |
Vznik projektu jednomotorové stíhačky Popis konstrukce P.1101 Messerschmittův letoun po válce |
|
Kapitola V: Proudové motory firmy Junkers | strana 65 |
Počáteční vývoj axiálních motorů v Magdeburgu Začátky Anselma Franze v Dessau Verze A motoru Jumo 004 Palivo pro německé proudové motory Předsériový motor Jumo 004 B-0 Další verze Junkersova sériového pohonu Jumo 004 B-4 s dutými turbínovými lopatkami Sériová výroba motorů Jumo 004B Zbrojní výroba v podmínkách továrny Mittelwerke Další verze Juma 004 Za války nerealizovaná provedení Juma 004 Projekty vysokovýkonných motorů Jumo 012 a 022 Situace u firmy Junkers na konci války Práce na motorech Junkers v poválečném Německu Anselm Franz po válce |
|
Kapitola VI: Popis motoru 109-004 B-1 | strana 85 |
Vstupní vzduchové ústrojí Startér Riedel (strana 86) – Startér pro proudové pohony letounů Luftwaffe – Popis startovacího motoru Riedel – Další vývoj startéru Riedel Těleso předního ložiska Axiální kompresor Sekce spalovacích komor Spalovací turbína Výstupní tryska Systém chladicího vzduchu Hlavní palivový systém Mechanismus nastavování výstupní trysky Mazací systém motoru Skříň pomocných náhonů Startování motoru Rozměry a výkonové parametry Poruchy motoru |
|
Kapitola VII: Messerschmitt Me 262 | strana 111 |
Všeobecný popis letounu Vývoj Me 262 Schwalbe v sériové výrobě Instalace motorů v Me 262 Systémy draku letounu Zařízení pro obsluhu a sledování motoru Činnost při spouštění motoru na zemi a za letu Proudová technika v rukách spojenců Poválečné testování německé proudové techniky Pilotní poznámky k Me 262 |
|
Kapitola VIII: Vývoj proudových motorů značky BMW | strana 129 |
Výzkumné práce u BMW v Mnichově Mnichovský projekt F.9225 Počátky vývoje proudových motorů ve Spandau Hermann Östrich Protiběžný motor P.3304 Zařízení pro testování leteckých motorů Další vývoj motoru P.3302 Sériový motor BMW 003 v provedení A a E Další verze motorů řady BMW 003 Vysokovýkonné pohony BMW 018 a 028 BMW 003 jako vzor pro japonský motor Firma v době skončení války Hermann Östrich po roce 1945 |
|
Kapitola IX: Popis motoru BMW 109-003A | strana 151 |
Vstup vzduchu Přední těleso s pomocnými náhony Axiální kompresor Difuzor a spalovací komora Axiální turbína Postup výroby dutých turbínových lopatek Výstupní tryska Vnější prvky motoru Mazací systém Palivový systém Parametry motoru BMW 003 Srovnání s motorem Jumo 004B |
|
Kapitola X: Motor BMW 003 v letounu He 162 | strana 167 |
Projekt Volksjäger Sériová výroba He 162 Spatz v rukou Spojenců Pohonná jednotka Systémy letounu Prvky v kabině letounu Startování motoru a vzlet He 162 Obsluha motoru za letu a přistání Údržba pohonné jednotky BMW 003 Dochované exempláře |
|
Kapitola XI: Další aplikace německých turbokompresorových pohonů | strana 180 |
Arado Ar 234 Blitz – Vznik a vývoj jednotlivých verzí – Popis letounu verze B-2 – Systémy pohonných jednotek Jumo 004 – Obsluha motorů letounu Arado – Údržba a výměna motoru Jumo 004 – Konec války pro Ar 234 – Tažná vozidla pro tryskové letouny Horten H IX (strana 193) – Cesta k proudovému samokřídlu – Proudový letoun Horten H IX – Německá samokřídla na konci války – Konstrukce letounu Ho 229 – Zpráva o nehodě H IX V2 Bombardér Junkers Ju 287 (strana 206) – Koncept šípovitého křídla – Okolnosti soutěže o proudový bombardér – Vývoj proudového bombardéru Junkers – Popis Ju 287 – Vývoj událostí po válce |
|
Kapitola XII: Ostatní proudová technika v Německu | strana 217 |
Daimler-Benz AG – Dvouproudový motor DB 109-007 – Další proudové projekty firmy Daimler-Benz Dr.-Ing. F. Porsche (strana 223) – Počátek vývoje proudového motoru Porsche – Turbohřídelový motor 109-005 Focke-Wulf Flugzeugbau GmbH (strana 225) – Proudový motor pro stíhačku FW 190TL – Projekty proudových letounů Focke-Wulf |
|
Kapitola XIII: Poválečné využití německé proudové techniky v SSSR | strana 229 |
Ohlédnutí za počátky sovětských proudových motorů – Německé proudové konstrukce na území SSSR – Motor RD-10 – Motor RD-20 Sovětské letouny s kopiemi německých motorů (strana 235) – MiG-9 – Jak-15 a 17 – Lavočkinovy letouny řady 150 – Suchoj Su-9 Němečtí technici v SSSR (strana 247) – Náhlý přesun na východ – Konstrukční skupina OKB-1 A. Scheibeho – Úkoly skupiny OKB-2 K. Prestela – Návrat do rodné země |
|
Kapitola XIV: Uplatnění motoru Jumo 004 v poválečné Francii | strana 254 |
Sud-Ouest S.O. 6000 Triton Prototypy Tritonu s motorem RR Nene Arsenal VG 70 |
|
Kapitola XV: Nástup proudové letecké techniky v poválečné ČSR | strana 259 |
Letecká výroba na území Protektorátu Čechy a Morava Protektorátní produkce proudových motorů pro Luftwaffe Poválečné snahy o získání proudové techniky Osud proudového motoru Jumo 004 v ČSR První proudový letoun československých letců Výcvik prvních tryskových pilotů Další proudové letouny v poválečné ČSR |
|
Kapitola XVI: Závěr | strana 273 |
Výzkum dalších aplikací spalovacích turbín Obnovení výroby leteckých motorů v Německu |
|
Přílohy | |
Příloha 1: Časový přehled důležitých událostí v počátečním období vývoje proudových motorů | strana 277 |
Příloha 2: Přehled nejdůležitějších míst ve vztahu k vývoji reaktivních motorů a letounů na území Německé říše |
strana 278 |
Příloha 3: Přehled nejdůležitějších německých proudových motorů a jejich parametrů | strana 279 |
Příloha 4: Přehled hlavních německých proudových letounů a jejich parametrů | strana 280 |
Příloha 5: Seznam použité literatury | strana 281 |
Příloha 6: Rejstřík | strana 284 |
Obsah | strana 286 |