Kapitola I: Úvod | strana___3 |
Vliv II. světové války Některé aspekty proudových pohonů Výkony turbokompresorových motorů Motory s vývodovým hřídelem | |
Kapitola II: Počátek vývoje britských axiálních motorů u RAE | strana 9 |
Alan Arnold Griffith Další práce Dr. Griffitha na osových kompresorech Hayne Constant Testovací kompresor Anne Další verze axiálních kompresorů Začátek spolupráce s firmou Metrovick Turbokompresor Betty B.10 Turbinový motor D.11 Axiální kompresory Freda a Sarah Některé aspekty vývoje proudových motorů Proudové motory F.1 a F.2 Divize turbín u RAE Výbor pro spolupráci v oblasti proudových motorů | |
Kapitola III: Frank Whittle | strana 26 |
První patent Založení firmy Power Jets Testy prvního experimentálního motoru Druhá verze motoru WU Třetí upravený model WU Motor W.1 pro letové zkoušky Vylepšený motor W.2 Další verze motoru W.2 Whittleho motory ve Spojených státech Metody zvyšování výkonů motorů Power Jets Dvouproudový motor LR1 Zánik Power Jets Zrod organizace NGTE Další osud F. Whittleho | |
Kapitola IV: Gloster E.28/39 | strana 59 |
Předběžná koncepce letounu Konstrukce a stavba prototypů Pojížděcí zkoušky letounu První vzlet Pioneeru Popis konstrukce letadla Další osudy E.28/39 | |
Kapitola V: Miles M.52 | strana 72 |
Vznik programu nadzvukového letounu Vstup firmy Miles do projektu Vývoj letounu Popis konstrukce M.52 Konec projektu | |
Kapitola VI: Rover | strana 81 |
Vstup do výroby proudových motorů První motory W.2 u Roveru Výroba vylepšeného motoru W.2B Spolupráce s firmou Joseph Lucas Proudový motor W.2B/26 Převzetí značkou Rolls–Royce | |
Kapitola VII: Rolls–Royce | strana 91 |
Stanley Hooker Situace po převzetí Roveru Motor W.2B/23 Popis motoru B.23 Welland Přídavné spalování na motoru Welland B37 Derwent Popis motoru Derwent I Údržba motoru Derwent I | |
Kapitola VIII: RB.41 Nene | strana 112 |
Rolls–Royce Nene, další z řady radiálních motorů Testování motoru Nene Vstup vzduchu a kompresor Spalovací komory Plynová turbína a výstupní tryska Skříň pohonů Rotor Chladicí systém Mazací soustava Palivový systém Regulační pochody v motoru Spouštění motoru Další verze Nene Revize a údržba Testy v letounu Lancastrian Turbínový spouštěč Plessey Zahraniční licence RB.41 Úspěchy ve Spojených státech | |
Kapitola IX: Další motory značky RR | strana 141 |
Nové varianty řady Derwent Popis motoru Derwent V Rolls–Royce Tay Pozemní využití proudových motorů Turbovrtulový motor Trent Turboprop RB.39 Clyde Úspěch motoru Dart A. A. Griffith v Derby Griffithův VTOL systém Flying Bedstead – popis konstrukce První axiální motor Rolls–Royce Další vývoj u firmy Rolls–Royce Odchod a návrat S. Hookera | |
Kapitola X: Gloster Meteor | strana 171 |
Projekt F.9/40 První sériové Meteory Gloster Meteor F.3 Čtvrtá verze Meteoru Další varianty letounů Meteor Popis letounu Meteor F.3 Derwent I a související systémy Popis obsluhy motorů Letové vlastnosti a srovnání výkonů Změny v souvislosti s motorem Derwent V | |
Kapitola XI: Britské vojenské letouny pro RR | strana 194 |
Gloster E.1/44 Supermarine Attacker Konstrukce letounu Attacker Supermarine typ 510 Další stíhačky Supermarine s radiálním motorem Hawker Sea Hawk Popis letounu Sea Hawk F.1 Další letouny Hawker Proudová deltakřídla značky Avro Boulton Paul Ostatní vojenské letouny s motory RR | |
Kapitola XII: Zahraniční letouny s motory RR | strana 223 |
Nizozemský cvičný letoun Rané argentinské proudové stíhačky Nástup italských turbojetů Rozmach proudových letounů ve Francii Francouzské vícemotorové proudové letouny Ostatní francouzské modely s motory RR První stíhačky Dassault | |
Kapitola XIII: Armstrong Whitworth AW.52 | strana 237 |
Kluzákový model Motorové prototypy Popis konstrukce AW.52 Hnací skupina letounu | |
Kapitola XIV: Dopravní letouny pro RR | strana 244 |
První proudový transportní letoun Dopravní letouny značky Avro Vickers Viscount Popis letounů řady Viscount 700 Ostatní dopravní letadla s motory Dart Nizozemské dopravní Fokkery Avro Canada Jetliner Popis prototypu C–102 | |
Kapitola XV: De Havilland | strana 263 |
Frank Bernard Halford Koncepce Halfordova pohonu Testování motoru H.1 Popis zkušebního zařízení H.1 ve Spojených státech Výroba Goblinu Další verze Goblinu | |
Kapitola XVI: Popis motoru Goblin 2 | strana 277 |
Statická struktura Kompresor Spalovací komory Plynová turbína Výstupní tryska Rotor Přední část motoru Chlazení Mazací okruh Palivový systém Odlišnosti palivového systém Goblinu 3 Spouštění motoru Provoz Parametry Goblinu 2 Údržba motoru Testování po montáži nebo opravě | |
Kapitola XVII: Stíhací letoun dH Vampire | strana 297 |
Projekt DH.100 Sériová výroba Pozdější varianty Vampiru Přistání na letadlové lodi Popis letounu verze F.1 Hnací skupina a související systémy Ovládání motorů a testy verze F.1 Údržba hnací skupiny Vampiru DH.100 s přídavným spalováním Vampire v zahraničí | |
Kapitola XVIII: Další motory značky dH | strana 316 |
Proudový pohon Halford H.2 Verze druhého proudového motoru značky dH Konstrukční odlišnosti motoru Ghost Pohony de Havilland v zahraničí Další motory de Havilland | |
Kapitola XIX: Proudové letouny s motory de Havilland | strana 327 |
DH.108 Swallow Švédská proudová letadla Venom a Sea Vixen Fiat G.80 Rychlý člun Crusader Přednáška F. Halforda o budoucnosti letadel Dopravní letoun dH Comet Popis verzí DH.108 Popis modelu Comet 1 Pohonné agregáty letounu Comet 1 | |
Kapitola XX: Metropolitan–Vickers | strana 350 |
První verze motoru F.2 F.2/4 Beryl Mechanická konstrukce motoru Beryl Systémy motoru F.2/4 Metropolitan–Vickers F.3 Propfan F.5 Armstrong Siddeley F.9 Sapphire Námořní aplikace axiálních motorů Další námořní motory řady G Civilní použití pohonů Metrovick Proudový hydroplán Saunders–Roe Popis konstrukce SR.A/1 Bluebird K7 | |
Kapitola XXI: Armstrong Siddeley Motors | strana 380 |
Axiální motor ASX Turbovrtulový pohon ASP Popis motoru Python Letoun Westland Wyvern Konstrukce stíhačky Wyvern S.4 Kabina a ovládání Wyvernu | |
Kapitola XXII: Turboprop AS Mamba | strana 401 |
Požadavky na námořní letoun Armstrong Siddeley Mamba Letouny pro pohon Mamba Double Mamba Fairey Gannet Konstrukce letounu Gannet Následující motory značky AS | |
Kapitola XXIII: Motory značky Bristol | strana 427 |
Turbovrtulový pohon Theseus Zkoušky prvního turbopropu Bristol Konstrukce motoru Theseus Bristol Proteus Popis motoru Proteus 2 Proteus 3 Coupled Proteus Bezvrtulové pohony Bristol Další lopatkové motory značky Bristol | |
Kapitola XXIV: Pohony Bristol v letadlech | strana 457 |
Zrod hydroplánu SR.45 Prototypy letounu Princess Konec hydroplánu Saunders–Roe Konstrukce draku SR.45 Instalace pohonů ve stroji Princess Bristol Brabazon Mk.II Bristol Britannia Typ 175 Sériová výroba Britannie Konstrukce letounu Britannia | |
Kapitola XXV: Neletové aplikace motorů Proteus | strana 484 |
Bluebird CN7 Konstrukce vozidla CN7 Námořní využití motorů značky Bristol Marine Proteus v rychlých člunech Proteus jako pohon vznášedel Technické detaily vznášedla SR.N4 Použití Proteusu k výrobě elektřiny | |
Kapitola XXVI: Turbínové pohony značky Napier | strana 499 |
Koncepce kompaundního pohonu Konstrukce motoru Nomad I Letecký motor Nomad II Napier Naiad Konstrukce turbopropu Naiad Napier Eland Popis motoru Eland Ostatní turbínové pohony Napier | |
Kapitola XXVII: Letadla s turbínovými motory Napier | strana 523 |
Eland v dopravních letounech Reaktivní vrtulníky značky Fairey Projekt Fairey Rotodyne Testy prototypu Popis konvertoplánu Fairey Rotodyne Ovládání stroje Rotodyne Turbohřídelový vrtulník značky Westland Konec projektu Westminster | |
Kapitola XXVIII: Britské motory v Sovětském svazu | strana 543 |
Německé technologie v SSSR Akvizice radiálních motorů Rolls–Royce Radiální motor RD–500 RD–45, kopie motoru RR Nene Jakovlevova proudová letadla Sovětské letouny pro radiální motory Letecký pohon VK–1 Popis přídavného spalování na VK–1F Letouny pro VK–1 Stíhačky Mikojan a Gurevič Popis stíhačky MiG–15bis První proudové stroje Iljušin | |
Kapitola XXIX: Sovětská letecká technika v ČSSR | strana 580 |
Příchod sovětských letounů Licenční produkce letounů MiG Začátek výroby radiálních motorů v ČSR Proudový motor M06 Další využití Klimovových proudových motorů Licenční výroba ve světě | |
Kapitola XXX: Závěr | strana 592 |
Reorganizace leteckého průmyslu Velké Británie | |
Přílohy | strana 595 |
Příloha 1: Schéma vztahů v leteckém průmyslu během počátečního období vývoje proudových motorů | |
Příloha 2: Přehled poválečného využití britských leteckých motorů s radiálním kompresorem v různých letounech po celém světě | |
Příloha 3: Přehled prvních britských lopatkových motorů a jejich parametrů | |
Příloha 4: Přehled prvních britských letounů s lopatkovými pohony | |
Příloha 5: Seznam použité literatury | |
Příloha 6: Rejstřík | |
Obsah | strana 607 |